Jak co roku uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku wzięli udział w szeregu wydarzeń zorganizowanych z okazji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Głównym celem akcji było odkrywanie przedsiębiorczego potencjału, poszerzanie wiedzy z zakresu ekonomii oraz kształcenie kompetencji kluczowych „4K”, które w XXI wieku będą najważniejszymi aspektami wpływającymi na sukces: krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja oraz kooperacja.
[ZT]5910[/ZT]
Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się konkursy: quiz wiedzy z przedsiębiorczości, gra giełdowa „Szybki strzał na WIG-20”, konkurs graficzny na najlepszego mema o tematyce ekonomicznej oraz Szkolny Turniej Monopoly. Chętni uczniowie wzięli udział w inspirującym panelu dyskusyjnym „Franczyza- czy to dobry sposób na biznes?” na przykładzie sieci Żabka w Polsce.
- Szkołę odwiedzili znakomici goście: Natasza Zmuda-Trzebiatowska - HR Menager firmy Łosoś oraz Katarzyna Kąkol - HR Menager firmy Plastbox, które na spotkaniach z maturzystami przybliżyły problematykę związaną z rekrutacją do pracy, opowiedziały jak przygotować dokumenty oraz zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej - komentuje Ewa Kleban z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku.
Pierwszaki ze szkoły branżowej w ramach lekcji Biznesu i Zarządzania opracowali projekty „Wycieczka klasowa” kształcąc kompetencje w zakresie zarządzania czasem i finansami. Uczniowie klas trzecich technikum ćwiczyli umiejętność pisania profesjonalnego CV na zajęciach z Podstaw Przedsiębiorczości.
Tydzień Przedsiębiorczości okazał się po raz kolejny świetną okazją do szeregu inicjatyw ukierunkowanych na budowanie kreatywnej społeczności, wspieranie postaw przedsiębiorczych i dobrej zabawy.
[ZT]5908[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz