Słupsk znów otwiera drzwi dla tych, którzy marzą o odnowieniu swoich budynków. Rozpoczęty właśnie nabór wniosków o dotacje na remonty i modernizacje nieruchomości położonych w Specjalnej Strefie Rewitalizacji potrwa do 3 lutego 2025 roku. To wyjątkowa okazja dla właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, by nie tylko poprawić estetykę budynków, ale także podnieść komfort życia ich mieszkańców.
Środki z budżetu miasta mogą być przeznaczone na różnorodne prace, w tym remonty i przebudowy części wspólnych budynków, a także konserwację i restaurację nieruchomości niewpisanych do rejestru zabytków. Dotacja pokryje maksymalnie 50% faktycznie poniesionych kosztów netto, jednak nie więcej niż 100 tysięcy złotych na jedną nieruchomość. Władze miasta podkreślają, że inicjatywa przynosi już widoczne efekty.
- W ciągu ostatnich trzech lat aż 30 budynków przeszło gruntowne metamorfozy dzięki wsparciu z programu rewitalizacji. Przykładem są choćby odnowione kamienice przy ulicach Grodzkiej, Niemcewicza, Anny Łajming czy Armii Krajowej, które nie tylko zachwycają odświeżonym wyglądem, ale także wzmacniają poczucie lokalnej tożsamości - komentuje Monika Rapacewicz, rzecznik prasowa Urzędu Miejskiego w Słupsku.
W 2024 roku miasto wsparło remonty siedmiu kamienic, które dziś są chlubą swoich ulic. O sukcesach programu świadczy rosnące zainteresowanie mieszkańców, którzy coraz chętniej angażują się w projekty rewitalizacyjne.
Dla zainteresowanych przygotowano niezbędne informacje TUTAJ. Wnioski można składać do 3 lutego, a Biuro Rewitalizacji oferuje pomoc nie tylko w kwestiach formalnych, ale również w wypełnieniu formularza.
- Jeśli jesteś właścicielem nieruchomości w Specjalnej Strefie Rewitalizacji, to doskonały moment, by dołączyć do tego pozytywnego trendu i przyczynić się do dalszego rozwoju naszego miasta. Wsparcie urzędników daje pewność, że proces przebiegnie sprawnie i bez zbędnych trudności - dodaje Monika Rapacewicz.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz