Pasażerowie mogą korzystać z systemu FALA w ramach jego testowania w Słupsku. Wcześniej podobne testy przeprowadzono w Lęborku, Pucku, Władysławowie i Chojnicach.
Od kilku tygodni trwały przygotowania do testów pasażerskich w Słupsku. Specjaliści weryfikowali działanie urządzeń i poprawność procesów. Przeprowadzili także konsultacje ze słupskim Zakładem Infrastruktury Miejskiej oraz szkolenia dla kierowców i kontrolerów biletów.
– Testy wewnętrzne w Słupsku zostały zakończone i jesteśmy gotowi do pierwszego kroku w ramach testowania systemu wspólnie z pasażerami, czyli podróżowania w oparciu o bilety okresowe – mówi Robert Kobylański, wiceprezes Zarządu Asseco Data Systems.
Testowy rozruch w Słupsku to istotna próba także z dwóch innych powodów. Po raz pierwszy wprowadzane są w ramach FALI nowe rozwiązania dla pasażerów. Mają one zachęcać do regularnego podróżowania komunikacją publiczną.
Wraz z FALĄ, dla posiadaczy Karty Mieszkańca Słupska oferowany jest Roczny Bilet Mieszkańca na 365 dni. Jest to imienny bilet okresowy uprawniający pasażera do nielimitowanych przejazdów przez cały rok. Pasażer płaci złotówkę dziennie za taką możliwość. Może go nabyć jednokrotnie każda osoba posiadająca Słupską Kartę Mieszkańca. Bilet ten będzie można zakupić wyłącznie przez portal systemfala.pl oraz w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Towarowej 10, który czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9-16.
W przyszłym roku planowane jest uruchomienie falomatów i czytników w pojazdach, czyli funkcji podróżowania z kartą FALA oraz płatniczą, które testowane są już m.in. w Chojnicach czy Lęborku. Przy tej okazji mieszkańcy Słupska będą mogli jako pierwsi przekonać się w praktyce, jak działa bilet dobowy promocyjny.
- Zasada jest prosta i dotyczy pasażerów, którzy w ciągu jednej doby, od godziny 00:00 do 24.00, nabędą 3 bilety jednorazowe poprzez zbliżenie karty płatniczej lub Karty FALA do naszego czytnika lub falomatu, wykonując tzw. check-in. Wtedy System FALA zmieni je automatycznie w bilet dobowy. To oznacza, że pasażer w trakcie 24 godzin, od kiedy dokonał zakupu pierwszego biletu za podróże z wykorzystaniem check-in, nie zapłaci już więcej niż koszt biletu dobowego. Niezależnie czy to będzie za czwarty, piąty czy dziesiąty przejazd słupską komunikacją miejską – tłumaczy Paweł Kondzielewski, dyrektor ds. rozwoju w InnoBaltice.
Wniosek o Kartę FALA pasażer złożyć może zarówno w POK, jak i w portalu pasażera na stronie systemfala.pl. Tam również będzie można zobaczyć wzór karty i wgrać swoje zdjęcie. Użytkownik będzie miał możliwość wyboru sposobu odbioru Karty FALA - w Punkcie Obsługi Klienta lub z dostawą pocztową na wskazany adres. Pierwsza karta będzie wydawana bezpłatnie.
[ZT]44[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz